NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Javier Sánchez, community manager de iMision: «La xarxa té necessitat de Déu i de l’evangeli»

enviar a un amigo

Els equips directius, de pastoral i els professors de religió de l’arxidiòcesi han estat convocats, per tercer any consecutiu, per la Delegació diocesana de pastoral de joventut a una trobada formativa presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol. La formació, que va comptar amb la participació d’una quarantena de persones, va tenir lloc el dia 17 d’octubre al Centre Tarraconense El Seminari.

Aquest any la formació va ser impartida per Javier Sánchez, community manager de iMision, una xarxa de catòlics de diferents estats de vida que comparteixen una mateixa inquietud: evangelitzar a través d’Internet.

Sánchez va constatar el canvi de paradigma i de valors que estem vivim en aquest entorn digital marcat per la immediatesa, la interactivitat i la brevetat, i com les escoles o institucions d’Església poden aprofitar, per arribar al seu públic, totes les eines i xarxes que hi ha a l’abast.

Segons un informe de Hootsuite, un sistema d’administració de xarxes socials, a Espanya hi ha 22 milions d’usuaris actius a les xarxes. «Per tant, avui dia la comunicació ja no és del domini d’uns quants com temps enrere sinó que els usuaris produeixen i consumeixen informació al mateix temps», va dir.

El ponent va afirmar que «evangelitzar no és una opció és un deure, perquè la xarxa té necessitat de Déu». Ara bé, cal fer-ho utilitzant la forma i el llenguatge propi de cada eina, sent atractius. La millor pràctica, va assegurar, és l’escolta activa. «El paper de l’Església no és utilitzar les xarxes per predicar sinó per crear una nova cultura, un veritable encontre», va afirmar.

Finalment, Mn. Josep Mateu, delegat diocesà va presentar el calendari d’activitats de la Delegació per aquest curs destacant les formacions i la proposta del cinema espiritual que se celebrarà a Tarragona i Reus i que s’adreça específicament als centres educatius.