NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

El Seminari Major Interdiocesà de Catalunya inaugura el curs 2017-2018

enviar a un amigo

El Seminari Major Interdiocesà va inaugurar el dia 24 d’octubre el present curs amb una  eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol i tots els bisbes de les diòcesis sufragànies —Girona, Lleida, Solsona, Tortosa, Urgell i Vic—, que comparteixen el Seminari Major Interdiocesà de Catalunya.

L’Arquebisbe, a l’homilia, va proposar als seminaristes la gran figura apostòlica de Sant Antoni Maria Claret, que fou estudiant del Seminari de Vic i després prevere d’aquesta diòcesi. Després va portar l’Evangeli per moltes terres catalanes i d’altres indrets del món, fundant els Missioners de Maria Immaculada, Claretians, i va esdevenir Arquebisbe de L’Havana (Cuba) i confessor de la cort, per morir a l’exili a Fontfreda.

Després de l’eucaristia va tenir lloc el sopar de germanor moment en que es formalitzar l’acollida dels nous seminaristes i el nou vicerector del Seminari d’Urgell, Mn. Gabriel Casanovas.

Aquest any, al Seminari Major Interdiocesà, hi conviuen 24 seminaristes amb els formadors Mn. Norbert Miracle, rector; Mn. Jaume Casamitjana, vicerector, i el director espiritual Mn. Javier Vilanova.