NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Una tercera part dels participants en cada formació ocupacional d’Endesa i Càritas a Tarragona troben feina

enviar a un amigo

La Fundació Endesa i Càritas Diocesana de Tarragona van clausurar aquest dilluns, dia 23 d’octubre, la tercera edició del curs de formació en electricitat adreçat a persones que es troben en situació de vulnerabilitat i actualment sense feina.

Es tracta de l’únic projecte d’aquest tipus que es realitza a Catalunya i s’emmarca en un conveni de col·laboració amb Càritas. Cal destacar que de les quinze persones que van participar en l’edició 2016-2017 una tercera part està ja treballant, una estadística que es manté de les edicions anteriors. En la propera edició també hi participaran una quinzena d’adults i per primera vegada hi haurà dones.

L’acte es va celebrar a la sala d’actes de l’Institut Comte Rius de Tarragona i va comptar amb la representació d’Endesa a Catalunya, la Fundació Endesa, Càritas Diocesana de Tarragona, el mateix Institut i l’Associació Nuclear Ascó-Vandellòs II (ANAV).

El curs que es va clausurar és el d’operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis. Es tracta d’una formació de 500 hores que permeten a l’alumne millorar la seva qualificació professional en aquesta matèria. D’aquestes 500 hores, 380 es destinen a la formació teòrica i pràctica, i les altres 120 es dediquen a matèries transversals com l’orientació laboral, la prevenció de riscos laborals i la informàtica.

Gloria Juste, directora de projectes de la Fundació Endesa, va agrair a Càritas Diocesana de Tarragona el seu compromís anys rere any vers a les iniciatives adreçades a la formació i l’ocupació, destacant la profunda preocupació per les persones amb més dificultats de la nostra societat. També va agrair a l’Institut Comte de Rius la seva disponibilitat per oferir les instal·lacions tan necessàries per dur a terme aquest projecte. Finalment va desitjar als nous alumnes aprofitar aquesta oportunitat i els va encoratjar per aconseguir els màxims resultats com ho van fer els alumnes del curs passat, als quals els va felicitar pel seu compromís.

Francesc Roig, director de Càritas Diocesana de Tarragona, va animar als alumnes a treballar en aquesta oportunitat que se’ls ofereix i els va demanar complir amb la l’assistència en la docència, així com arribar fins al final per tal de poder millorar la seves capacitacions professionals i laborals.

La meitat dels alumnes ja està treballant

De les estadístiques dels últims tres cursos realitzats, es conclou que una tercera part dels participants troben feina en acabar la formació. A més, s’ha aconseguit una millora de la taxa d’ocupació del 50% ja que la meitat està treballant. El curs, a més, proporciona als alumnes un certificat de professionalitat de nivell 1 corresponent al codi ELES0208, que garanteix als empresaris i treballadors un reconeixement professional i serveix de garantia per a les empreses a l’hora de contractar una persona, alhora que suposa un prestigi i la possibilitat d’ampliar el currículum dels treballadors.

El curs s’ha impartit, un any més, a l’Institut Comte de Rius de Tarragona, un centre amb una dilatada experiència en la realització d’accions formatives ocupacionals.