NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Aquest diumenge, dia 21, celebrem el DOMUND, la Jornada Mundial de les Missions

enviar a un amigo

Des de 1926, la Jornada Mundial de las Missions, el DOMUND, se celebra anualment arreu del món el penúltim diumenge del mes d’octubre. Una Jornada de sensibilització en què l’Església convida a ajudar als missioners —uns 12.000 són espanyols—amb la pregària i col·laborant econòmicament. L’objectiu de la campanya és promoure el compromís dels cristians per tal que l’anunci de l’Evangeli arribi a tots els àmbits del món, juntament amb la promoció social i humana que això comporta. Els països amb més missioners espanyols són Perú, Veneçuela i Argentina.

L’Assemblea General de les Obres Missionals Pontifícies, per encàrrec del Papa, és la institució de la Santa Seu encarregada de buscar mitjans per impulsar l’activitat missionera de l’Església. Gràcies a les aportacions rebudes, l’any 2017 es van poder recolzar 644 projectes en 44 països. De manera semblant al que fa un Estat en repartir els impostos, l’Església recolza equitativament a totes les missions, sense importar la congregació o nacionalitat dels seus missioners, i ajuda amb una cura especial a les que tenen més necessitat.

38 missioners de Tarragona

L’arxidiòcesi de Tarragona compta actualment amb 38 missioners —1 bisbe, 15 religiosos, 1 prevere diocesà, 19 religioses i 2 laiques— a l’Àfrica (9), Amèrica (26) i Europa (3).

La Delegació diocesana de Missions i cooperació entre les Esglésies (@missionstgn) s’encarrega de fer arribar a parròquies, comunitats, escoles i interessats en la missió, els materials d’animació i sensibilització missionera de la Jornada.

Més informació al bloc tarragonamissionera.blogspot.com.