NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Mons. Sebastià Taltavull és el nou bisbe de la diòcesi de Mallorca

enviar a un amigo

Està previst que el dia 25 de novembre el bisbe electe de Mallorca iniciï el seu ministeri episcopal a la diòcesi balear amb una missa que se celebrarà a la Catedral de Palma de Mallorca.

Aquest dimarts 19 de setembre de 2017, la Santa Seu ha fet públic que el papa Francesc ha nomenat bisbe de Mallorca Mons. Sebastià Taltavull Anglada, el qual és bisbe auxiliar de Barcelona des de l’any 2009.

Mons. Sebastià Taltavull va néixer a Ciutadella de Menorca el dia 28 de gener de 1948. L’any 1959 va ingressar al Seminari Diocesà de Menorca, on va cursar els estudis d’Humanitats, Filosofia i Teologia. Va ser ordenat sacerdot el 23 de setembre de 1972 a la Catedral de Mallorca.

El Sant Pare el va nomenar bisbe auxiliar de Barcelona el dia 28 de gener de 2009 i va rebre la consagració episcopal el dia 21 de març del mateix any. Des del dia 8 de setembre de 2016 ha estat Administrador Apostòlic de la diòcesi de Mallorca.

A la Conferència Episcopal Tarraconense és el Bisbe delegat per a la Catequesi i també de la pastoral obrera mentre que a la Conferència Episcopal Espanyola és membre de la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social i de Pastoral Social.

La basílica de la Sagrada Família acollirà el dia 19 de novembre una missa d’acció de gràcies pel seu servei a l’Església que pelegrina a Barcelona.