NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Un missatge de confiança en la solemnitat de la Mare de Déu de Misericòrdia de Reus

enviar a un amigo

Reus ha celebrat aquest dilluns dia 25 de setembre la solemnitat de la Mare de Déu de Misericòrdia. Des de primera hora del matí es va celebrar missa a l’interior del Santuari i a mig matí, a la plaça, va tenir lloc l’eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, i concelebrada pel capellà del Santuari, Mn. Creu Sáiz; el prior-arxiprest, Mn. Joan Antoni Cedó i els rectors de les parròquies de la ciutat, entre d’altres. També hi va assistir l’alcalde la ciutat, Sr. Carles Pellicer, acompanyat per regidors del Consistori; el president de la Diputació de Tarragona, Sr. Josep Poblet; membres de la Junta administrativa del Santuari i les cambreres de la Mare de Déu, entre d’altres.

«Un relat entranyable per als cristians de Reus és la història de la pastoreta Isabel Besora, que compadida dels sofriments dels seus conciutadans prega en aquest lloc a santa Maria; la Pastoreta té una especial presència de la Mare de Déu i coratjosa porta un missatge de confiança als reusencs», va explicar l’arquebisbe en l’homilia. En aquest sentit, el prelat va demanar que «les parròquies de Reus siguin la llum posada damunt de la taula que il·lumini tot al voltant i resplendeixin amb la llum de la fe, de l’esperança i la caritat. Us demano a tots que feu de les vostres parròquies un àmbit on Crist sigui cregut i anunciat».

Mons. Jaume Pujol també va esmentar els atemptats perpetrats a Barcelona i Cambrils de fa un mes i ha tingut un record especial per a les víctimes. «Tinguem confiança que la nostra societat trobarà els camins de la pau. No podem viure angoixats per les dificultats del present i cal mirar amb confiança el futur.»

També va fer referència al moment que viu Catalunya perquè tot es resolgui en pau i sense violència. «L’Església catòlica només pot apel·lar a la responsabilitat en les opcions polítiques que es prenguin, procurant sempre el bé comú des de la dignitat que mereixen els pobles, com les persones».

Finalment, l’arquebisbe va demanar que el missatge de la festa de Misericòrdia d’aquest any sigui la confiança. «Confiança en Déu i ens els altres», va concretar.