NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

La Comunitat del Cenacle inicia el curs amb una jornada de portes obertes

enviar a un amigo

El proppassat dissabte 30 de setembre la Comunitat del Cenacle, situada a Cornudella de Montsant, va celebrar la tradicional jornada de portes obertes d’inici de curs. Un dia de fraternitat on tothom qui ho desitja pot visitar la Comunitat i conèixer de primera mà el testimoni dels nois que en formen part.

La jornada es va iniciar amb la celebració de l’eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol i concelebrada per Mn. Miquel Castillejo, rector de la Parròquia de Santa Maria de Cornudella de Montsant, entre d’altres preveres vinculats a la Comunitat, alguns d’ells vinguts d’Itàlia, on hi ha la casa mare.

Mons. Jaume Pujol, en l’homilia, va agrair la tasca dels voluntaris que ofereixen el seu temps i la seva experiència per ajudar a aquests nois. Citant fragments de Sor Elvira Petrozzi, fundadora de la Comunitat, va destacar que la Comunitat no és només un lloc de recuperació i assistència social sinó una «escola de vida», una «gran família» on la persona pot sentir-se com a casa, trobar la seva pròpia dignitat, sanar les ferides i trobar la pau de cor.

«Els camins per arribar a la Comunitat», va dir, «són ben diversos però tots tenen en comú el sofriment, la creu. I la pesada creu que molts joves d’avui senten dins seu no és només la dependència de la droga sinó també la incapacitat per estimar i viure la seva pròpia vida».

De la tenebra a la Llum

L’any 1983 naixia la comunitat del Cenacle de la mà de Sor Elvira Petrozzi amb la voluntat de donar resposta al crit de desesperació de molts joves cansats i desil·lusionats, addictes a les drogues, i a persones que cercaven l’alegria i el sentit veritable de la vida.

Les dues fraternitat masculines que hi ha arreu de l’Estat es troben a Catalunya. La primera, la fraternitat Sagrat Cor de Jesús, és a Fogars de Montclús, a la diòcesi de Terrassa, i es va obrir l’any 2011. Dos anys més tard, el mes de juny de 2013, s’inaugurava la fraternitat Mare de Déu de Misericòrdia, a la serra del Montsant, ubicada entre els pobles de Cornudella de Montsant i Ulldemolins.