NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Torreforta impulsa un Centre adreçat a persones que estan patint una situació traumàtica

enviar a un amigo

L’acte d’inauguració del Centre d’escolta Sant Josep Obrer de Torreforta (CESJO), que compta amb el recolzament de Càritas Diocesana de Tarragona (CDT) i els religiosos camils, ha tingut lloc el dilluns dia 16 d’octubre i ha comptat amb l’assistència del P. Robert Pascual, rector de la Parròquia de Sant Josep Obrer de Torreforta, la Sra. Teresa Jordan, tècnica de CDT; Mn. Francisco Javier Álvarez, diaca permanent i coordinador del CESJO; el Sr. Francesc Roig, director de CDT; el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol i l’equip de voluntaris del Centre.

L’objectiu principal d’aquest projecte és oferir l’escolta com una eina de transformació personal, de sanació i d’alliberament, per tal d’ajudar a la persona a restaurar i recuperar les potencialitats i capacitats personals que per la situació traumàtica que sigui apareixen bloquejades. Crisis provocades per traumes diversos com ara la mort d’un ésser estimat o la pèrdua de feina, el dol per malaltia, envelliment o causat per una separació poden ser alguns dels casos.

El nou Centre, que es troba al carrer Segarra número 24 de Torreforta (centre parroquial) i es pot contactar trucant al telèfon 695 272 211, de dilluns a divendres, de les 09.00 a les 21.00 h, ofereix acompanyament terapèutic amb voluntaris no professionals a través de sessions setmanals anònimes i gratuïtes.

Els «Centros de escucha» van néixer a Tres Cantos, a Madrid, l’any 1997 sota l’impuls del religiós camil José Carlos Bermejo, actual director del Centro de Humanización de la salud. Fins ara a Catalunya només existia un centre situat a Sant Pere de Ribes, a Barcelona, tutelat precisament pels pares Camils.

Galeria fotogràfica»