NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Riudecols acull la Trobada diocesana d’escolans

enviar a un amigo

Amb el lema «Caleu les xarxes», aquest dilluns, dia 25 de juny, més d’un centenar  d’escolans, mossens i acompanyants es van aplegar a Riudecols per a celebrar la trobada anual dels escolans de l’arxidiòcesi.

La trobada, organitzada pel Secretariat Diocesà de Vocacions i presidida pel Sr. Arquebisbe, vol transmetre als escolans la seva important missió al servei de l’altar a les parròquies així com també el testimoni que donen en el si de la família o amb els amics.

Després de l’acte de benvinguda i acollida al Casal del poble es va iniciar la gimcana que va   girar entorn el lema d’enguany sobre la crida que Jesús va fer a Pere al llac de Galilea. A través de quatre proves els escolans i escolanes van aprofundir en els moments més significatius de la vida de sant Pere, titular de la parròquia acollidora: en la crida com a pescador d’homes; en les negacions; a Cesarea, quan Jesús li pregunta si l’estima i el fa la pedra sobre la qual edificarà la seva Església i, finalment, al Tabor, en la Transfiguració.

Seguidament a l’església parroquial el Sr. Arquebisbe va presidir l’eucaristia que va ser concelebrada pel director del Secretariat Diocesà de Vocacions, Mn. Josep Mateu; el rector de la Parròquia, Mn. Josep Bofarull i d’altres preveres assistents. En l’homilia, el Sr. Arquebisbe, va recordar als escolans que el seu servei litúrgic els ajuda a conèixer Jesús i a estimar-lo i els va donar els següents consells: rellegir l’evangeli, en silenci, per a posar-lo en pràctica en la seva vida i no deixar mai de participar en l’eucaristia, també quan no siguin escolans.

En el transcurs de la Trobada també hi va haver una estona de lleure per a la piscina, tallers i jocs.