NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Sr. Arquebisbe: «Si Vidal i Barraquer pot ser anomenat ‘cardenal de la Pau’ és perquè va ser el ‘cardenal del perdó’»

enviar a un amigo

El passat divendres, dia 5 d’octubre, coincidint amb el 150è aniversari del bateig del cardenal Francesc d’Assís Vidal i Barraquer, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va presidir la missa d’acció de gràcies a l’església parroquial de Santa Maria de Cambrils.

L’eucaristia va ser concelebrada pel rector de la parròquia de Santa Maria, Mn. Ramon Martí i el vicari general de l’arxidiòcesi, Mn. Joaquim Fortuny, fill de la vila, entre d’altres preveres. Un dels moments més significatius de la celebració va tenir lloc a la capella del Baptisteri, on el Cardenal va rebre el sagrament del Baptisme i on el Sr. Arquebisbe va beneir l’aigua abans de l’aspersió. La Coral Verge del Camí de Cambrils, que enguany celebra el seu 50è aniversari, va ser l’encarregada de sostenir els cants de la celebració.

L’arquebisbe, en l’homilia, es va fixar en alguns trets i virtuts del cardenal reflectits en el seu testament espiritual signat al Vaticà el dia 2 de març de 1939. «Primer de tot el perdó. El cardenal que vivia el seu lema episcopal Estimeu-vos els uns als altres va perdonar no solament oblidant sinó desitjant “tota mena de bé i prosperitat” a qui li havia fet mal», va dir, afegint que «si Francesc d’Assís Vidal i Barraquer pot ser anomenat “cardenal de la Pau” és perquè va ser el “cardenal del perdó”».

Un altre tret que va destacar va ser la seva estimació als sacerdots, especialment d’aquells que se sentia pare i pastor, els preveres de la seu metropolitana de Tarragona. «Els demanava que tinguessin una gran caritat envers els seus germans en el sacerdoci, que s’ajudessin mútuament i que no es desprestigiessin. També que preguessin i se sacrifiquessin pels seus feligresos, sense cercar ni el seu propi interès ni les comoditats personals», va expressar. «Entre les moltes virtuts que es podrien comentar del cardenal», va dir, «la humilitat i senzillesa són les que van caracteritzar la seva vida».

Finalment, adreçant-se a tots els cambrilencs i cambrilenques els va dir: «Estigueu orgullosos del vostre cardenal» i va agrair a la comissió organitzadora de l’Any cardenal Vidal i Barraquer tots els actes programats, que seran un «estímul per a construir, a les beceroles del segle XXI, una societat i un món millor, i també una Església més fidel i autèntica».

Entre les autoritats assistents hi havia l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; el regidor de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Cambrils, J. Lluís Abella i el director general d’Afers Religiosos de la Generalitat, Marcel·lí Joan.

Galeria fotogràfica»