NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Un Seminari dona a conèixer el procés de conservació i restauració de les pintures de l’orgue de la Catedral

enviar a un amigo

Aquesta Jornada, organitzada pel Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya i la Delegació diocesana per al Patrimoni artístic i documental i art sacre, amb la col·laboració de la Fundació Privada Mútua Catalana i la Diputació de Tarragona, ha tingut lloc aquest dijous, dia 25 d’octubre, al Centre Tarraconense El Seminari.

El Seminari, sobre els treballs conservació i restauració de les pintures de l’orgue de la Catedral, iniciats a principis de l’any 2017, ha anat a càrrec dels diversos professionals que han intervingut en les diferents fases d’aquest procés com ara la restauració de les teles, l’estructura dels nous bastidors, la seva construcció i instal·lació o el mecanisme de les portes, entre d’altres.

La jornada, presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va comptar amb l’assistència del degà del Capítol de la Catedral, Mn. Joaquim Fortuny; la directora del Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat de Catalunya (CRBMC), Sra. Maria Àngels Solé i el delegat diocesà per al Patrimoni artístic i documental i art sacre, Mn. Antonio P. Martínez, el qual va obrir el torn de ponències explicant les característiques  de l’obra pictòric així com també la trajectòria artística de l’autor amb el tema «Pietro Paolo da Montalbergo. El pintor de les sarges de l’orgue de la Catedral de Tarragona».

El degà del Capítol va agrair la generositat de les institucions que han col·laborat en aquesta «obra tan important» i el treball de tots els que han pres part en la restauració. Per la seva part, la directora del CRBMC va explicar que «el repte, tant a nivell tècnic com econòmic, era molt complicat però s’ha assolit amb una nota altíssima».

A la tarda, a la Catedral, els participants en el Seminari van presenciar la demostració del mecanisme d’obertura i tancament de les portes de l’orgue a la Catedral durant la interpretació de dues peces musicals a càrrec de l’organista titular de la Catedral, Sr. Jordi Vergés.

El proper dimarts, dia 30 d’octubre, tindrà lloc la inauguració oficial a la que hi assistirà, entre d’altres autoritats, la consellera de Cultura de la Generalitat, Sra. Laura Borràs.

Galeria fotogràfica»