NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

ASSASSINADA UNA RELIGIOSA AGUSTINA A LA R. D. DEL CONGO

El dilluns 17 de gener va ser enterrada a Dungu, R. D. del Congo, la Germana Jeanne Yengane, assassinada per rebels de l´Exèrcit d´Alliberament del Senyor (LRA) a 35 km de la localitat de Bangadi, quan es dirigia en una camioneta cap Ngilima. La Germana Yengane era oftalmòloga i s´havia traslladat en avió de Dungu a Doruma acompanyada per un metge, per atendre a malalts, segons informa Càritas.

De Doruma, es traslladava a una missió de Bangadi a bord d´un vehicle dels militars, pel mateix motiu. Per tornar a Dungu, va haver de llogar una camioneta que va patir una emboscada pels rebels del LRA. Un dels rebels va disparar a boca de canó al vehicle matant a la germana, asseguda a la cabina entre el xofer i el metge. Aquests últims van poder fugir a la selva. Quatre passatgers de la camioneta van resultar ferits.

Els rebels van incendiar el vehicle, abans de fugir cap a la selva. El cos de la germana va ser trobat al costat del vehicle incendiat. Les restes mortals de la germana, els ferits i els supervivents van ser traslladats a Dungu el diumenge amb un aparell de Avió Sense Fronteres (ASF).

La germana assassinada, nascuda el 1964, pertanyia a la Congregació de les Germanes Agustines de la diòcesi de Dungu-Doruma. Havia finalitzat recentment els seus estudis d´Oftalmologia a Kinshasa.