Beatificacions

MARTIRS DEL s.XX

Josep Bru Boronat, prevere

El servent de Déu Josep Bru Boronat va néixer a Mont-roig del Camp el dia 16 de juny de 1883, i hi va ser batejat uns dies després.

Als 9 anys va entrar al Seminari de Tarragona, i per a no ser un pes per als seus pares feia de dependent en un comerç de queviures. L´any 1904 va fer el servei militar a Alcoi, on va portar una vida exemplar.

Ordenat prevere el 4 d´abril de l´any 1908, va ser destinat com a vicari a Ulldemolins. Després ho va ser de Sant Francesc de Reus. Va ser nomenat ecònom de Belianes, on, encara avui, és recordat amb gran veneració.

També va ser capellà de l´Institut Pere Mata de Reus. L´última etapa del seu ministeri la va exercir a Cambrils com a capellà dels germans de la Salle. Aquí i a tot arreu es va distingir per un gran esperit sacerdotal.

En esclatar la revolta es va refugiar al mas Carles Roig, del terme municipal de Reus, on vivia el seu germà Miquel. Es va posar totalment en mans de Déu.

A les 4 de la tarda del dia 27 de juliol es van presentar quatre milicians al mas i van obligar el seu germà a anar a buscar el germà capellà, si no ho feia estaven disposats a cremar-ho tot. Aleshores va comparèixer Mn. Josep amb tota serenitat i sense oposar resistència. Mentre el prenien, prometien als seus familiars que només el portaven a declarar davant el Comitè Revolucionari de Riudoms i que abans d´una hora el tornarien. El van fer pujar en un cotxe, i a la carretera de Vinyols el van fer baixar, mentre li deien: «Ens promets que no t´escaparàs? Doncs, camina endavant.» I a les poques passes li van disparar les armes de foc i el van deixar mort a la cuneta, només perquè era sacerdot. Mitja hora més tard va ser recollit per un camió i enterrat a la fossa comuna del cementiri de Reus.