NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Centenars de persones acullen amb devoció la imatge pelegrina de la Mare de Déu de Fàtima a l’arxidiòcesi

enviar a un amigo

Del 27 al 30 d’octubre la imatge pelegrina de la Mare de Déu de Fàtima ha estat a l’arxidiòcesi de Tarragona on centenars de fidels han pogut venerar-la.

El divendres, al vespre, més de quatre-centes persones es van congregar a l’església de Sant Antoni de Pàdua de Tarragona en la missa d’acollida de la imatge presidida pel Sr. Arquebisbe i concelebrada pels rectors i vicaris de les parròquies de la ciutat i preveres responsables de les comunitats religioses a Tarragona.

El Sr. Arquebisbe, en l’homilia, va agrair a tots els qui han fet possible l’arribada de la imatge pelegrina de la Mare de Déu. Tot recordant les paraules pronunciades pel papa Francesc en el seu viatge apostòlic a Fàtima, va dir dirigint-se a la imatge: «Sota el teu mantell, Santa Maria, els teus fills no es perden, dels teus braços vindrà l’esperança i la pau que necessiten i que jo suplico per tots els meus germans en el baptisme i per tota la humanitat, en particular pels malalts i els discapacitats, els empresonats i els desocupats, els pobres i els abandonats.» Mons. Jaume Pujol també va demanar als presents a posar als peus de la Mare de Déu totes les seves inquietuds i preocupacions. «Que nos ens falti aquesta confiança, aquesta proximitat», va afirmar.

En acabar l’eucaristia es va iniciar el rosari que, en processó, es va resar pels carrers de la ciutat fins arribar a l’església de la Mare de Déu del Carme. En l’interior del temple, l’arxiprest de Tarragona Centre, Mn. Josep Másdeu, va llegir una pregària a la Mare de Déu i es va venerar la imatge. Seguidament es van començar els torns de vetlla i pregària de la nit.

L’endemà dissabte, dia 28 d’octubre, la imatge de la Mare de Déu de Fàtima va ser acollida a Reus, a l’Església Prioral de Sant Pere Apòstol. A mitja tarda es va celebrar una eucaristia d’acollida de la imatge i al vespre, va tenir lloc la pregària arxiprestal amb el rés del rosari que va comptar amb els comentaris de diversos equips o membres de l’arxiprestat —catequistes, joves, confraries, germanes clarisses i Càritas Interparroquial de Reus—. L’endemà diumenge, dia 29, es va acomiadar la imatge amb una pregària molt participada.

A l’arxiprestat de l’Alt Camp, la Parròquia de la Mare de Déu del Lledó va ser l’encarregada d’acollir la imatge pelegrina amb motiu de la recent celebració del 650è aniversari de la trobada de la imatge titular de la Parròquia. La participació en els actes programats el diumenge 29 d’octubre va ser molt reeixida tant en la missa familiar del matí on els infants van acompanyar la imatge de Maria fins l’altar com en el rés del rosari cantat i comentat, les vespres i la missa de la tarda. La devoció mariana es va manifestar una vegada més entre els fidels, molts d’ells emocionats recordant el pas de la imatge ara fa cinquanta anys, que van poder pregar llargament davant la imatge i venerar-la.

Galeria fotogràfica.  Acollida a Tarragona »
Galeria fotogràfica. Acollida a Reus »