NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

L’olivera, símbol del projecte ‘Scholas Ocurrentes’ impulsat pel papa Francesc, es planta a l’escola Joan XXIII

enviar a un amigo

Aquest és el testimoni del projecte «Scholas Ciutadania» on van participar més de dos-cents estudiants d’ESO de Tarragona. Responent a aquesta iniciativa del Sant Pare que connecta la tecnologia, l’art i l’esport per a fomentar la cultura de la trobada i un món en pau, el passat mes d’octubre alumnes de diversos centres educatius van treballar durant una setmana per proposar solucions i acabar amb la discriminació, el bullying o la desigualtat i la violència de gènere.

En relació a aquest projecte, el dia 19 de desembre s’ha plantat una olivera al Col·legi diocesà Joan XXIII de Bonavista com a testimoni de la participació dels alumnes en aquest programa. L’acte ha comptat amb l’assistència del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, i del director de l’escola, Sr. Joan Llatse, així com també alumnes de secundària els quals han explicat la seva participació i alumnes de primària que, a les vigílies de Nadal, han cantat una nadala.

Aquest projecte està promogut pel papa Francesc, que té com a objectiu apropar els estudiants de secundària d’arreu del món a la seva realitat potenciant la importància de la participació i del compromís social, cívic i polític, des d’una perspectiva constructiva, on l’adolescent hi participa a través de la investigació i la presentació posterior de propostes i solucions.

Scholas Occurrentes té el seu origen en la Ciutat de Buenos Aires l’any 2001 quan Jorge M. Bergoglio n’era l’arquebisbe sota el nom de «Escola de Veïns» i «Escoles Germanes», integrant estudiants d’escoles públiques i privades de totes les religions per tal d’educar els joves en el compromís pel bé comú.