NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Acte de reconeixement als amics i col·laboradors de l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona

enviar a un amigo

L’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona va organitzar aquest passat dissabte dia 10 de juny la primera trobada d’amics i col·laboradors, al Centre Tarraconense El Seminari, amb motiu del Dia internacional dels arxius. La jornada va ser un acte de reconeixement i agraïment a totes aquelles persones vinculades a l’Arxiu.

L’acte va comptar amb una conferència del Dr. Daniel Piñol Alabart sobre «La documentació notarial i els estudis sobre la Història de la família» amb la voluntat de facilitar eines per ampliar els coneixements dels usuaris de l’Arxiu. Seguidament va tenir lloc un col·loqui amb quatre persones usuàries de la pàgina web de l’Arxiu —Salvador Escuté, Laura Pasano, Ernestina Vallverdú i Josep M. Vallès— els quals van compartir la seva experiència.

El tècnic de l’Arxiu, Joan M. Quijada, va ser l’encarregat de presentar el balanç del projecte de digitalització, iniciat l’any 2008, que pretén evitar la pèrdua de documentació històrica, assegurar-ne la seva conservació i facilitant la seva consulta a través del web de l’AHAT. Actualment l’Arxiu compta amb 4.600 llibres sagramentals catalogats dels quals 4.270 —de 183 parròquies— ja estan digitalitzats. També s’ha digitalitzat documentació no parroquial com el fons de la Província Eclesiàstica Tarraconense o el fons musical de la Catedral de Tarragona compost per 1.451 partitures manuscrites. Aquest projecte de digitalització és possible gràcies al finançament aportat per institucions, entitats, a través dels convenis signats amb diversos Ajuntaments i el patrocini dels propis investigadors a través del micromecenatge.

La trobada es va cloure amb un petit refrigeri i el lliurament d’un llibre sobre l’AHAT per a tots els presents.

Veure més fotografies »