NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Trobada de les parròquies de l’arxiprestat del Tarragonès Llevant

enviar a un amigo

Torredembarra va acollir aquest diumenge dia 11 de juny la trobada anual de les parròquies de l’arxiprestat del Tarragonès Llevant amb la participació de més d’un centenar de persones.

Convocats a la Plaça del Castell de la vila la trobada es iniciar a l’interior de l’església parroquial de Sant Pere Apòstol de Torredembarra amb la benvinguda i pregària per part del rector de la Parròquia, Mn. Francesc Esteso i de l’arxiprest, Mn. Jaume Gené.

Seguidament, Mn. Norbert Miracle, fill de la vila i rector de la Parròquia de Santa Maria de Salomó, va impartir una xerrada amb el títol «L’Església que el papa Francesc ens mostra» amb la intenció de donar resposta al model concret d’Església que el Sant Pare vol, en aquest segle XXI, a través de les seves accions i paraules. Mn. Miracle, resseguint la història del Pontífex i amb una mirada retrospectiva al seu Pontificat, va oferir deu punts sobre els quals insisteix més el Sant Pare: una Església no autoreferencial, atenta a les perifèries geogràfiques i existencials, joia, pobra i al servei dels pobres, amiga de Déu i dels homes i atenta als signes dels temps, entre d’altres.

La trobada va seguir amb la celebració de l’eucaristia, concelebrada pel vicari episcopal del Tarragonès, Mn. Joan Miquel Bravo i els rectors de l’arxiprestat; i va acabar amb una petit refrigeri.