NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Més d’un centenar de responsables de Catequesi de Catalunya i Balears participen en les XVI Jornades interdiocesanes de formació

enviar a un amigo

Amb el lema «Sortir, acollir, acompanyar» el Seminari Conciliar de Barcelona va acollir les XVI Jornades de Responsables de Catequesi els dies 6 i 7 de juliol organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC). L’objectiu d’aquestes Jornades va ser reflexionar sobre la realitat actual del servei catequètic i descobrir com el magisteri del papa Francesc pot donar una nova orientació entre la relació entre catequistes i les famílies. Hi van participar més d’un centenar de responsables de catequesi de les diòcesis de l’àmbit catalanobalear

Les jornades van ser presentades pel president del SIC i bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, acompanyat pel director del SIC, Mn. Joan Maria Amich, i el bisbe electe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell. Mons. Taltavull va valorar molt positivament la feina realitzada per aquest Secretariat i va reflexionar entorn del lema escollit enguany. «A la catequesi se’ns demana un canvi de mentalitat molt gran i d’adaptació a la realitat. «[…] Aquest “sortir” suposa a vegades a renunciar a esquemes propis, renunciar el que hem fet tota la vida», va dir.

En aquestes jornades també es va presentar quins tipus d’acollida i d’acompanyament es realitza en diverses parròquies quan les famílies demanen la catequesi per als seus fills o quan els adults vénen a la parròquia per a continuar el seu camí de fe.

Per la seva part el director del SIC, Mn. Joan M. Amich, va lliurar i comentar l’anàlisi que s’ha realitzat conjuntament amb totes les Delegacions Diocesanes de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears sobre la situació actual de la catequesi a casa nostra (veure document adjunt).

El tercer gran apartat va ser conduït pel professor Salvatore Currò tot  portant el magisteri del papa Francesc en l’àmbit de la catequesi i centrant-se en tres grans paraules ben significatives del seu magisteri: sortida, joia i misericòrdia. Les seves reflexions realitzades en les tres conferències («Ser en sortida i catequesi»;  «Joia i catequesi»; i «Misericòrdia i catequesi») van comptar amb un posterior treball per part dels participants dirigit pel mateix ponent.

Clicar la icona per descarregar
l'arxiu