NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

«Tots estem necessitats de conversió»

enviar a un amigo

El Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, ha iniciat, un any més, el cicle de conferències quaresmals, organitzades per l’arxiprestat de Tarragona, a l’església parroquial de Sant Francesc d’Assís de Tarragona.

El dilluns, dia 19 de febrer, el Sr. Arquebisbe va pronunciar la primera conferència quaresmal sobre el tema «Què podem fer durant la Quaresma?» tot comentant el missatge del sant pare Francesc per a aquesta Quaresma que s’inspira en una expressió de Jesús en l’evangeli de Mateu (24,12): «El mal s’escamparà tant, que l’amor de molt es refredarà».

«El papa Francesc dedica tota la primera part del missatge d’aquest any a parlar del mal que hi ha al món i l’Església inspirant-se en aquesta expressió de Jesús que anuncia una gran tribulació», va explicar. Mons. Jaume Pujol, però, va apuntar que aquest mal o pecat no només és present en la vida dels altres sinó també en la nostra. «Tenim el desig profund de fer el bé però alhora experimentem una inclinació a fer també el mal, aquesta és una realitat que tots experimentem», va manifestar.

A partir de cites bíbliques, referències al Catecisme de l’Església Catòlica o la constitució pastoral Gaudium et Spes (Joia i esperança), el Sr. Arquebisbe va expressar que tots estem necessitats de conversió i que ens cal fer una reflexió ben sincera davant Déu. «La conversió de cor ens disposa a rebre l’amor de Déu, i el seu perdó ens omple de pau i alegria», va dir. També va afegir que «l’Evangeli és la bona notícia de la Salvació, que fa que l’home no quedi tancat en la tristor o l’esperança. L’Evangeli és l’anunci que és possible vèncer el mal».

Finalment va explicar i desenvolupar el sentit de l’exercici de la pregària, el dejuni i l’almoina en aquest temps quaresmal.

La propera conferència quaresmal a Tarragona serà el proper dilluns dia 26 de febrer, a l’església de Sant Francesc d’Assís, sobre el tema «Com l’exercici de la caritat ens converteix» amb l’aportació de diferents testimonis de voluntariat.