NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

La Quaresma, una crida a deixar-nos reconciliar amb Déu

enviar a un amigo

M. de l’Esperança Amill, vicepresidenta de l’Associació Bíblica de Catalunya i membre del Secretariat diocesà d’Animació Bíblica, va ser l’encarregada de pronunciar el dimecres, 14 de març, a la seu de la Germandat de Sant Isidre i Santa Llúcia de Reus, una de les conferències quaresmals organitzades per l’arxiprestat de Reus.

Amb el tema «Reconciliem-nos», Amill va centrar la seva intervenció en la celebració del Dimecres de Cendra que marca l’inici de la Quaresma. A partir del signe penitencial de la imposició de la cendra, de les paraules que es pronuncien durant la imposició —«Converteix-te i creu en l’Evangeli»— i les lectures proclamades d’aquesta celebració va subratllar el sentit de la conversió i de la reconciliació en el seu context històric i avui dia.

«La reconciliació que Crist realitza és reconciliació de la humanitat amb Déu, de tota la creació, i dels homes entre sí. [...] La iniciativa sempre és de Déu», va afirmar. I va afegir: «Tal i com ens exhorta Pau, tots nosaltres, hem estat cridats a ser col·laboradors de Déu, el Déu compassiu que des de l’origen ha posat a les nostres mans l’obra creada perquè en tinguem cura».

M. de l’Esperança Amill va afirmar que «som cridats a reconciliar-nos amb Déu per a esdevenir deixebles veritables en Jesucrist. Fent camí al seu costat s’aprèn que l’Evangeli és l’anunci de la misericòrdia, de l’amor sense límits, de la gratuïtat, del perdó, de l’acolliment i de la comprensió».