NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Vila-seca acull un concert solidari a benefici de l’escola de Kampanga, a Rwanda

enviar a un amigo

El concert, organitzat per la Delegació diocesana de Missions i cooperació entre les Esglésies, va homenatjar Mn. Josep Cabayol (La Riera de Gaià, 1935), missioner diocesà durant més de quaranta anys a Rwanda i al Congo.

L’auditori Josep Carreras de Vila-seca va ser l’escenari el divendres, dia 23 de març, d’aquest concert solidari a càrrec de la Durham University Orchestral Society procedent del Regne Unit, que compta amb més de cinquanta anys d’història.

L’objectiu de l’acte era recaptar fons per a un nou projecte social missioner: l’equipament de 9 aules per a l’escola d’educació infantil i primària de Kampanga, a Rwanda (Àfrica). Aquesta iniciativa sorgeix del desig d’intentar pal·liar les necessitats de la població i contribuir al desenvolupament socioeconòmic mitjançant la millora del nivell d’educació dels infants d’aquesta regió. A la regió només existeixen dos centres escolars, allunyats entre si.

Mons. Miquel Barbarà, qui va assistir en representació del Sr. Arquebisbe, va expressar el seu agraïment i reconeixement a totes les persones que han col·laborat amb la missió diocesana. «De tot aquest afer en puc parlar des de la pròpia experiència, com una realitat viscuda personalment. [...] Durant un anys vaig ser responsable diocesà de la Missió diocesana. Els vaig visitar quatre vegades, a Ruhuja i a la missió de Vic, a Rwankuba i Ruli, i dues a Bibwe, al Congo belga. Una de les vegades acompanyant l’arquebisbe Ramon Torrella», va expressar. Dirigint-se a Mn. Cabayol va assegurar que «som testimonis de la gran feina feta, de la gran responsabilitat exercida, dels molts sofriments que vàreu haver de patir i, fins i tot, dels molts perills que us van assetjar». També va manifestar que amb la Missió diocesana s’ha portat a terme una gran obra d’evangelització i també de lluita i compromís per la justícia.

Com a cloenda de l’acte Mn. Miquel Barbarà va lliurar a Mn. Josep Cabayol una placa en agraïment a la seva tasca i el seu testimoni en la que el definia com a missioner diocesà, home coratjós i fidel servent de Déu.