NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Els preveres joves i seminaristes de Catalunya es troben amb el cardenal Barbarin, arquebisbe de Lió

enviar a un amigo

La Casa d’Espiritualitat Maria Immaculada de Tiana va acollir el passat dia 8 de maig la  trobada del cardenal Philippe Barbarin, arquebisbe de Lió, amb un grup nombrós de preveres ordenats en els darrers anys. Convidat per l’arquebisbe de Barcelona, Mons. Juan José Omella, la trobada va comptar amb l’assistència del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol i d’altres bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya.

El cardenal Barbarin va fer una exposició sobre el treball pastoral del prevere a la llum de l’exhortació apostòlica Evangelii gaudium amb moltes referències a la seva experiència com a pastor d’una gran i plural metròpoli. Un treball per grups i un diàleg obert fecund amb el cardenal Barbarin va concloure la Jornada amb els preveres.

Posteriorment, al vespre d’aquest mateix dia, al Seminari Conciliar de Barcelona, el cardenal Barbarin, amb la presència dels bisbes de Barcelona i Urgell, i els bisbes auxiliars de Terrassa i de Barcelona, i dels Rectors dels Seminaris de Catalunya (Barcelona, Terrassa i Interdiocesà) i dels seminaristes de tot Catalunya, va comentar el capítol 14 de l’Evangeli de Joan en forma de lectio divina i, seguidament, els seminaristes van poder preguntar al cardenal diverses qüestions. La celebració de l’eucaristia i el rés de Vespres va concloure la important jornada de formació sacerdotal i dels seminaristes de Catalunya amb la presència i el testimoni de l’Arquebisbe de Lió.