NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

L’Escolania de Montserrat actuarà a Cambrils coincidint amb el 150è aniversari del naixement del cardenal Vidal i Barraquer

enviar a un amigo

Aquest concert extraordinari tindrà lloc el proper dimecres, dia 3 d’octubre, a l’ermita de la Mare de Déu del Camí de Cambrils, a les 19.00 h. Prèviament, el P. Josep Massot, monjo benedictí i director de les Publicacions de l’Abadia de Montserrat impartirà una conferència titulada «Francesc Vidal i Barraquer, cardenal de Catalunya». Degut a la limitació d’aforament, a partir del dia 20 de setembre es podran recollir les invitacions al Patronat Municipal de Turisme i al Centre Cultural de Cambrils.

Aquest serà l’acte central de l’Any cardenal Vidal i Barraquer però no l’únic. Són nombrosos els actes programats per aquests propers mesos com la missa commemorativa, presidida pel Sr. Arquebisbe, del dia 13 de setembre, a les 20.00 h, a l’ermita de la Mare de Déu del Camí de Cambrils coincidint amb el 75è aniversari del seu traspàs; la commemoració dels 150 anys del bateig del cardenal, el divendres dia 5 d’octubre, a la Parròquia de Santa Maria de Cambrils, a les 20.00 h o el concert del dia 17 de novembre, a càrrec del Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral en el que interpretaran, entre d’altres obres, la peça «El prevere i el cardenal» i tindrà lloc a la Parròquia de Sant Pere Apòstol de Cambrils. També, el dilluns dia 21 de gener, a les 19.00 h, a la Catedral, es farà una ofrena floral a la tomba del cardenal Vidal i Barraquer seguida d’un homenatge diocesà amb una celebració eucarística presidida pel Sr. Arquebisbe.

L’Any cardenal Vidal i Barraquer commemora que aquest 2018 es compleixen els 150 anys de naixement a Cambrils i els 75 anys de la seva mort a Friburg, Suïssa. A més, aquest any i el 2019 també se celebren aniversaris d’altres dates significatives, com els 40 anys del retorn de les seves despulles o els 100 anys del seu nomenament com a arquebisbe de Tarragona pel Papa Benet XV, entre molts d’altres.