Aquest any serà la VI Portada de la Mare de Déu de la Pineda a l’església parroquial de Sant Esteve de Vila-seca, una festa quinquennal iniciada l’any 1993, ara fa vint-i-cinc anys.

Aquest dilluns, dia 26 de novembre, s’ha presentat en roda de premsa la programació de la festa, al Santuari de la Mare de Déu de la Pineda, acte que ha comptat amb l’assistència del rector de la Parròquia de Vila-seca, Mn. Jordi Vila; el president dels Amics del Santuari de la Mare de Déu de la Pineda, Sr. Jaume Rovira; l’alcalde de Vila-seca, Sr. Josep Poblet; el regidor de Relacions Ciutadanes, Sr. Josep Toquero; i la comissària dels actes, M. Àngels Ponce.

La festa començarà aquest diumenge, dia 2 de desembre, quan es durà a terme la rebuda de la imatge de la Mare de Déu a la plaça dels Països Catalans, des d’on començarà la processió amb fanalets cap a l’església, pel carrer de la Verge de la Pineda, acompanyats pel seguici festiu. Aquest any, «serà el primer que la Portada de la Mare de Déu de la Pineda comptarà amb el seu propi estendard», tal i com ha anunciat la comissària dels actes, M. Àngels Ponce. En arribar a la plaça de l’Església, l’Esbart Dansaire Ramon d’Olzina oferirà el seu ball i, a continuació, s’entrarà la imatge a l’Església Parroquial de Sant Esteve, mentre el Cor Nova Unió cantarà la sardana «Mare de Déu de la Pineda». L’alcalde de Vila-seca, Josep Poblet, donarà unes paraules de benvinguda i diverses entitats faran la seva ofrena floral. El mateix dia, a les 18.45 h, tindrà lloc la celebració litúrgica presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol.

«Volem fomentar la devoció a la Mare de Déu, una devoció de quilòmetre 0 que faci créixer la cohesió de la societat, perquè sempre ens agrada saber d’on venim», ha afirmat Mn. Vila, rector de la Parròquia. En aquest sentit, durant la setmana, hi haurà la celebració de diverses misses, «les quals seran celebrades per antics rectors de l’església parroquial i rectors nascuts a Vila-seca i comptaran amb la participació d’una agrupació coral», ha explicat.

La santa imatge tornarà al Santuari el dissabte dia 8 de desembre, solemnitat de la Immaculada Concepció, a les 10.45 h. En arribar, cap a les dotze del migdia, se celebrarà l’eucaristia.

La VI Portada de la Mare de Déu de la Pineda ha estat organitzada per la Parròquia de Sant Esteve i l’Associació Amics del Santuari de la Pineda, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Vila-seca.

Descarregar programa

Ús de galetes