En aquest curs que acabem d’iniciar, el Consell Pastoral Diocesà ha definit un nou document de prioritats pastorals elaborat a partir de la revisió de les prioritats del curs passat, del resultat del treball sinodal i del document «Impuls eclesial, transformació social» elaborat per la Comissió diocesana per a fer front als efectes de la pandèmia.

Les prioritats s’han agrupat en cinc àmbits diferents: el creixement i la vivència de la fe, la fraternitat, la caritat, la celebració de la fe i l’evangelització. Per a cadascun dels àmbits de treball s’han establert prioritats i actuacions concretes a desenvolupar per tal d’assolir els objectius.

Pel que fa a l’àmbit del creixement i vivència de la fe, s’elaborarà un pla de formació i un espai virtual per a compartir experiències amb l’objectiu de formar les comunitats i crear grups d’aprofundiment i vivència de la fe.

En l’àmbit de la fraternitat, es vol crear i aplicar un protocol d’acollida i acompanyament a les comunitats parroquials així com l’organització de trobades entre grups parroquials i assembles anuals. Amb aquestes actuacions es pretén assolir una major integració a les parròquies i potenciar el coneixement mutu entre les persones que formen part de les diferents realitats.

Per altra banda, en matèria de caritat es volen desenvolupar accions per a afavorir la sensibilització de les comunitats i potenciar l’acompanyament dels voluntaris. Així mateix, des de les Delegacions diocesanes per a la pastoral social i la pastoral de la salut i persones amb necessitats especials es revisaran les institucions que treballen en aquests àmbits.

Pel que fa a l’àmbit de la celebració de la fe, s’ha proposat la creació d’equips de litúrgia formats a les parròquies amb l’objectiu de poder millorar la qualitat de les celebracions que s’hi duen a terme.

I, per últim, en l’àmbit de l’evangelització es vol promoure la sensibilitat de la vocació missionera baptismal en els laics i laiques per tal que puguin assumir responsabilitats específiques i esdevenir veritables membres dels equips pastorals.

Aquest conjunt d’actuacions anirà acompanyat de la implantació progressiva de les Unitats Pastorals a l’arxidiòcesi, d’acord amb les orientacions ad experimentum que oportunament es faran públiques.

Descarrega't el document

Descarrega’t el document