« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Acte inaugural del Centenari de l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona

Febrer 10/19:00

Lloc: Sala d’Actes del Centre Tarraconense El Seminari (c/ Sant Pau 4, Tarragona)
Hora: a les 19.00 h
Organitza: Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona

El 9 de febrer de 1920 l’arquebisbe de Tarragona Dr. Francesc d’Assís Vidal i Barraquer fundà l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona. Una triple intenció movia la providència del prelat; evitar la possible pèrdua de documentació històrica, assegurar-ne la seva conservació i facilitar-ne la seva consulta. En aquells temps l’arxiver Mn. Sanç Capdevila i Felip posà en pràctica, amb els recursos de l’època, aquestes tres premisses.

Actualment, l’AHAT segueix essent fidel als objectius fundacionals, però en ple segle XXI, aquests s’han adaptat als nous temps i alhora s’han vist reforçats gràcies a les noves tecnologies del coneixement i de la comunicació.

Per commemorar aquesta efemèride l’AHAT ha programat un seguit d’actes amb la intenció d’apropar l’arxiu a la ciutadania i donar a conèixer la seva tasca i els fons que s’hi conserven.

Més informació al PDF adjunt i al web http://www.ahat.cat

Mostra els detalls

Data: