Del 9 a l’11 de setembre va tenir lloc la Trobada d’inici de Curs dels seminaristes del Seminari Major Interdiocesà (SMI). Cada any visiten una diòcesi diferent, i enguany ha estat la d’Urgell, residint a la Casa de Colònies AINA a Canillo (Principat d’Andorra). Anaven acompanyats pel rector del SMI, Mn. Javier Vilanova; el vicerector, Mn. Gabriel Casanovas i el director espiritual, prevere de l’Arquebisbat, Mn. Jaume Gené.

El primer dia els va acollir a La Seu d’Urgell l’Arquebisbe-bisbe d’Urgell, Mons. Joan Enric Vives i van poder visitar el Palau episcopal d’Andorra i el Bisbat, la Catedral  i el Seminari diocesà on van celebrar l’eucaristia. A la tarda Mons.Vives els va exposar allò que marcaria aquest curs eclesialment i socialment, i entre tots van anar compartint el que els havia ajudat més durant aquest estiu. Al vespre van tenir una festa de foc de camp a AINA.

El dimarts dia 10 van poder visitar diverses realitats de Canillo i van rebre el testimoniatge de Mn. Ramon Rosell. A la tarda el vicari episcopal i delegat de catequesi, Mn. Antoni Elvira els va predicar un recés a l’església de la Basílica Santuari de Nostra Senyora de Meritxell i després d’un temps de silenci i pregària van celebrar-hi les Vespres i l’eucaristia. A la nit van preparar els serveis i diaconies del proper curs.

El darrer dia al matí, acompanyats per l’arquebisbe-bisbe d’Urgell i l’arxiprest Mn. Ramon Sàrries van aprofitar per visitar la Parròquia de Sant Esteve d’Andorra la Vella, la Casa de la Vall, Santa Coloma i els mosaics de Rupnik a Sant Julià de Lòria.

Aquest proppassat dilluns dia 16 de setembre ja han començat el curs acadèmic.

Font: Bisbat d’Urgell