Aquest dilluns, dia 17 de desembre, al Centre Tarraconense El Seminari, en el marc del recés diocesà d’Advent per a diaques i preveres, ha tingut lloc l’acte de comiat i agraïment a la comunitat de germanes Carmelites Missioneres Teresianes que, durant prop de cent anys, han tingut cura primer del Seminari i després de la Residència Sacerdotal Sant Fructuós, ubicada a l’edifici del Seminari Pontifici de Tarragona. Era el dia 29 d’abril de 1921 quan la superiora general de la Congregació d’aleshores, Gna. Innocència de la Trinidad, va comunicar al Dr. Francesc d’Assís Vidal i Barraquer, arquebisbe metropolità de Tarragona, l’acceptació de vetllar per la gestió del Seminari.

L’acte va comptar amb la presència del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, el qual va lamentar la manca de vocacions i de relleu en moltes comunitats; del vicari general de l’arxidiòcesi, Mn. Joaquim Fortuny, qui va explicar els inicis de la comunitat al Seminari, i de la Superiora Provincial de les Germanes Carmelites Missioneres Teresianes, Gna. Mª del Rosario Pérez Payá, així com també de les germanes i de molts preveres diocesans.

Actualment hi ha cinc germanes, tres d’elles seran destinades a Amposta i dues a la Casa Mare de la Congregació.