En el marc dels Diàlegs teològics, iniciativa impulsada per les parròquies de Sant Joan Baptista i Crist Rei de Reus, l’arquebisbe Joan Planellas ha impartit una de les xerrades programades per aquest curs sobre el tema de l’Església local.

El diàleg, que ha tingut lloc aquest dimecres, dia 28 d’abril, a l’església parroquial de Sant Joan Baptista de Reus, es pot veure a través del canal de Youtube de l’arxiprestat de Reus.

L’arquebisbe va explicar que per Església local «s’entén l’Església que es concreta en un determinat lloc, en una realitat concreta, reunida en assemblea, i que es constitueix gràcies a la fe dels home i dones, de persones concretes, que decideixen creure. No es tracta de cap entelèquia». «El concepte propi i genuí de l’Església local és la diòcesi, amb el seu bisbe, els preveres i diaques i tot el poble sant de Déu», va dir.

Tot citant diverses referències com les Sagrades Escriptures, els documents del Concili Vaticà II, els pares antics de l’Església o bé el document publicat recentment pels bisbes de Catalunya en els vint-i-cinc anys del Concili Provincial Tarraconense, entre d’altres, el Sr. Arquebisbe va afirmar que «en l’Església som cridats a crear comunió de vida en Déu i és en ella on s’ha d’expressar la comunió trinitària». «Hem de treballar per una espiritualitat de comunió», va subratllar, tot afegint que «la comunió és el signe més eficaç de l’evangelització».

En la seva intervenció, l’arquebisbe també va abordar d’altres qüestions com la missió dels laics en les comunitats cristianes, la coordinació interparroquial que cal fomentar en unió amb el bisbe i la diòcesi, i la importància del ministeri del successor de Pere en aquesta missió d’unitat i de coordinació.

Prèviament a aquest acte, el Sr. Arquebisbe, acompanyat del rector de la parròquia de Sant Joan Baptista de Reus, Mn. Pere Dalmau, va poder visitar la capella de la Sagrada Família del barri Gaudí de Reus tot compartint una estona de conversa amb la seva comunitat de fidels.