El municipi de Cabra del Camp està de commemoració en complir-se 450 anys de la Confraria del Roser. Amb motiu d’aquesta efemèride s’han programats diversos actes per als dies 11, 12 i 13 d’octubre.

L’acte inaugural serà un conferència programada pel divendres dia 11, a les 20.00 hores, al Sindicat. La conferència que anirà a càrrec de l’historiador Pol Montserrat i Rovira versarà sobre la història de les confraries, germandats, gremis i congregacions, posant especial èmfasi a la devoció de la Mare de Déu del Roser i a la història de la mateixa Confraria del Roser de Cabra.

Els actes continuaran el dissabte dia 12 d’octubre a la tarda quan es farà una visita a l’ermita de la Mare de Déu del Roser de Vallmoll i a la capella de la Mare de Déu del Roser de Valls. Per a participar-hi cal inscriure’s a l’Ajuntament. L’hora de sortida serà a les 17.00 h. des de les Escoles.

La programació es clourà el diumenge dia 13 d’octubre, a les 11.30 hores, a l’església parroquial de Santa Maria de Cabra del Camp on es farà una missa pels 450 anys de la Confraria del Roser i en sufragi dels confrares difunts. La celebració serà presidida per Mn. Jordi Sànchez, rector de la parròquia, i es comptarà amb la participació de la Coral de Cabra del Camp. Al finalitzar la missa es faran entrega dels títols de confrares a les persones que en són membres i es convidarà a tots els presents a un aperitiu.

La Confraria del Roser va ser fundada a l’església parroquial de Santa Maria l’any 1569 i estava formada per homes i dones. La confraria ha tingut una vida ininterrompuda al llarg de la història i actualment una cinquantena de famílies en formen part.