L’arquebisbe Joan va beneir, el passat dia 14 d’octubre, les instal·lacions del nou Centre Betània, ubicat al carrer Talavera número 10, a la Part Alta de Tarragona.

Davant l’augment del sensellarisme a la ciutat de Tarragona, aquest espai, impulsat per Càritas Interparroquial de Tarragona, oferirà acompanyament integral per afavorir la recuperació i la progressiva inclusió social de les persones sense llar com ara tallers terapèutics o activitats formatives i culturals, entre d’altres.

L’espai, de la Fundació Obra Pia Montserrat i cedit a Càritas, esdevé un espai nou i renovat a la ciutat que continua la missió del Centre que la Sra. Manolita, una veïna de la Part Alta, va iniciar fa anys per ajudar a persones en situació d’exclusió social.

La missió del Centre Betània es focalitzarà en quatre eixos principals: l’habitatge, oferint informació i tramitant recursos per a facilitar la inclusió social de les persones sense llar; el treball, amb taller formatius i derivacions a altres projectes especialitzats de Càritas o bé d’institucions externes; la documentació, en l’acompanyament en tasques de gestió, legalització i actualització de documents personals; i en l’àmbit de la salut emocional, oferint atenció social i afavorint les relacions socials entre les persones que es troben en la mateixa situació amb l’equip de voluntaris i voluntàries.

Càritas Interparroquial posa a disposició un telèfon de contacte, el 977 242 337, per a formar part de l’equip de voluntaris i/o dinamitzar algun taller al Centre.