Catalunya celebrarà de l’11 al 13 d’octubre les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) que tenen lloc a tot Europa durant un cap de setmana entre setembre i octubre. El projecte Catalonia Sacra, impulsat pels deu bisbats amb seu a Catalunya, en coordinació amb l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural (ACPC), també s’hi sumarà, organitzant una trentena d’activitats gratuïtes de difusió cultural arreu de Catalunya.

El dia 11 d’octubre, a la tarda, s’oferirà una visita guiada a la Catedral de Tarragona a càrrec de Mn. Antonio P. Martínez, canonge i delegat diocesà per al patrimoni artístic i documental i art sacre. La següent visita programada a l’arxidiòcesi serà el dissabte dia 12 d’octubre, a les 11.00 h, a l’església gòtica de Santa Maria de Montblanc a càrrec del Sr. Àlex Rebollo. Ambdues visites són gratuïtes però cal inscripció prèvia. L’objectiu d’aquestes Jornades Europees és sensibilitzar sobre la riquesa i diversitat del patrimoni cultural, potenciar-ne l’interès o reivindicar la necessitat de protegir-lo i conservar-lo. A Catalunya aquesta iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea és impulsada des del 1991 per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.

Fora d’aquestes Jornades Catalonia Sacra també preveu una visita guiada el dia 26 d’octubre, al matí, a l’església parroquial de Santa Maria de Sarral. Aquesta visita té un cost de 3 euros per persona.