Prop de quatre-cents agents de diversos àmbits de la pastoral diocesana van participar aquest dissabte dia 5 d’octubre de la missa d’enviament celebrada a la Catedral amb motiu del Mes Missioner Extraordinari convocat pel papa Francesc sota el lema ­«Batejats i enviats».

La celebració, organitzada per la Delegació diocesana de Missions, va ser presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Joan Planellas i concelebrada pel vicari general, Mn. Joaquim Fortuny i d’altres preveres de l’arxidiòcesi.

«En aquesta celebració diocesana», va apuntar el Sr. Arquebisbe en l’homilia, «expressem especialment l’enviament missioner de tots els agents pastorals de la nostra diòcesi: professors que es dediquen a l’ensenyament cristià, els catequistes de les nostres parròquies que tenen cura de l’educació cristiana dels nostres fills i filles, els voluntaris/es en el servei de la caritat i en tants altres serveis eclesials, monitors i monitores de grups de jovent o altres grups, responsables dels diversos grups i serveis d’Església, col·laboradors a confraries… però avui, l’enviament no es queda tan sols en aquells que han estat cridats a fer un servei: sinó a tot cristià pel sol fet de ser cristià i, per tant, batejat. […] Com ens ha recordat el Concili Vaticà II repetidament i el mateix papa Francesc últimament, és tot el Poble sant de Déu qui anuncia l’Evangeli: en això consisteix la dignitat de ser cristians, en això consisteix la seva força». També va recordar que l’anunci de la Bona Nova «traspassa les fronteres i arriba als cinc continents. Un total de 445 missioners catalans (preveres, religiosos i laics) són arreu del món per a fer-ho possible, 33 d’ells de la nostra arxidiòcesi.

Fent referència a l’impuls missioner del papa Benet XV amb la promulgació de la Carta Apostòlica Maximum illud, de 30 novembre de 1919, Mons. Planellas va constatar que «l’inici del segle XX fou d’una gran efervescència missionera, sobretot amb les missions de l’Orient llunyà, un fervor que va tenir també unes conseqüències en el nostre propi país, amb un treball innegable per les missions, i que va suposar progressivament un impuls definitiu d’una profunda transformació de la manera de comprendre i de realitzar la missió, que canviaria la història».

La celebració va continuar amb la professió de la fe. Un moment significatiu de l’eucaristia on alguns dels agents de pastoral allí congregats van encendre unes candeles amb la llum del ciri pasqual, llum que va ser compartida amb la resta de l’assemblea.