Càritas Diocesana i la Càritas parroquial de Sant Salvador de Tarragona han organitzat conjuntament el primer curs de castellà i habilitats socioculturals, curs que va finalitzar el passat dia 7 de novembre amb un lliurament de diplomes.

Un total de quinze persones han finalitzat aquest curs que ha tingut una durada de sis mesos. En aquests mesos han après el nivell de llengua castellana equivalent a l’A1 i coneixements bàsics per a saber-se desenvolupar en el seu dia a dia. Més enllà de l’idioma també han conegut la història i composició sociocultural del barri, les tradicions i festes, els llocs de trobada i sociabilitat, i les entitats i institucions on es poden adreçar. Des de Càritas valoren en positiu la perseverança i tenacitat dels alumnes que hi ha participat.

A més de la formació que han rebut Càritas els ha continuat acompanyant durant aquest temps més enllà de l’aula oferint alimentació, roba i assessorant-los en les seves decisions.

La Parròquia del barri de Sant Salvador de Tarragona atén a un gran nombre de persones cada setmana a través de Càritas. Cada dilluns qui ho necessita pot acudir als baixos de l’església, on un equip de voluntaris del barri atén tot tipus de sol·licituds, amb un seguiment personalitzat per establir calendaris en el suport reiterat, sobretot en aliments i altres béns bàsics. Però els voluntaris també es preocupen de moltes situacions, i realitzen una tasca fonamental. Moltes de les persones que van a Càritas es troben en situació irregular, i sovint eviten anar a estaments oficials. Càritas actua de primer filtre per aquestes persones i aconsella quina és la millor opció per a cada usuari, tant amb els recursos propis com els d’altres institucions públiques.