Aquest dimecres, dia 6 de març, ha tingut lloc la signatura d’un conveni marc de col·laboració entre el Museu Diocesà de Tarragona i el Museu Bíblic Tarraconense. Les dues institucions diocesanes són una eina pastoral al servei de la formació de les comunitats cristianes i de la societat en general i comparteixen un objectiu comú: difondre i conservar el patrimoni cultural eclesiàstic que els hi ha estat encomanat. Aquest conveni permetrà fixar un marc general de col·laboració entre els dos museus per tal d’impulsar iniciatives i accions conjuntes en benefici d’aquest objectiu.

En aquests moments, el Museu Bíblic Tarraconense lidera un projecte consistent en la creació d’un centre d’interpretació sobre la acròpolis eclesiàstica de Tarragona. El Centre d’interpretació, en els baixos de l’equipament, estarà connectat amb les restes arqueològiques soterrànies del recinte de culte imperial (recinte del Temple d’August) i el refugi antiaeri de la Guerra Civil de la Casa dels Concilis que podrà ser visitat regularment. Ens aquests moments s’estan duent a terme les intervencions arqueològiques en aquest espai, conjuntament amb l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica. El centre d’interpretació compta amb la col·laboració de diverses institucions, entre elles el Museu Diocesà de Tarragona, el qual deixa en dipòsit al Museu Bíblic una col·lecció d’epígrafs (del s. I al s. XVIII), procedents de l’àrea de l’acròpolis de Tarragona, per facilitar un discurs diacrònic de l’evolució funcional de la part alta de la ciutat al llarg de vint-i-tres segles. Diversos plafons explicatius, dues grans maquetes (del recinte de culte romà i de la construcció de la Catedral al s. XIII), objectes històrics i un audiovisual en diferents idiomes sobre l’evolució històrica i topogràfica de l’acròpolis de Tarragona completaran aquest projecte.