El seminarista Robert Otaba Mumbal va rebre aquest diumenge dia 12 de maig, l’orde del diaconat de mans de Mons. Jaume Pujol, administrador apostòlic de l’arxidiòcesi, a l’església parroquial de Sant Esteve protomàrtir de Vila-seca.

A la celebració, que va comptar amb nombrosos companys seminaristes, amics i fidels de la parròquia, va assistir-hi el vicari general de l’arxidiòcesi, Mn. Joaquim Fortuny; el rector del Seminari Pontifici de Tarragona, Mn. Jaume Gené; el rector de la Parròquia i arxiprest, Mn. Jordi Vila, el qual va adreçar unes paraules de comiat al Sr. Arquebisbe en nom de la comunitat parroquial, i el rector del Seminari Major Interdiocesà, Mn. Javier Vilanova; entre d’altres preveres i diaques. La Coral Nova Unió de Vila-seca va sostenir els cants de la celebració.

L’ordenació es va escaure en el IV Diumenge de Pasqua, el diumenge del Bon Pastor, dia en què es va celebrar la Jornada Mundial de Pregària per les Vocacions i les Vocacions natives. El Sr. Arquebisbe, en l’homilia, va agrair al candidat la seva confiança i generositat. «Robert, des de molt jove vas sentir la crida del Senyor a seguir-lo deixant el teu país i la teva casa. Gràcies per la teva generositat i el teu lliurament en aquesta arxidiòcesi, tan necessitada de preveres. T’ho agraeixo de cor i voldria que et sentissis sempre molt acollit».

Com és propi d’aquest ritu el nou diaca va manifestar la seva voluntat d’acceptar el ministeri i va prometre obediència al Sr. Arquebisbe i als seus successors, es va prostrar al terra en una doble actitud d’humilitat i d’adoració tot cantant les lletanies dels sants, va ser revestit per Mn. Jordi Vila, rector de la Parròquia, i Mn. Norbert Miracle, exrector del Seminari Major Interdiocesà, amb l’estola en forma diaconal i la dalmàtica. Seguidament se li van lliurar els Evangelis i amb el bes de la pau, el Sr. Arquebisbe el va acollir com a col·laborador seu, gest que va realitzar també amb la resta de diaques allí presents.

Abans de cloure la celebració el nou ordenat va adreçar unes paraules d’acció de gràcies en primer lloc a Déu per la vocació rebuda; als familiars presents en la celebració i en especial als seus pares que es trobaven a Kinshasa (República Democràtica del Congo) i també a la Congregació missionera del Sagrat Cor, on durant set anys va compartir el seu carisma com a religiós. Mn. Otaba va agrair l’acolliment de Mn. Rafael Serra en arribar a l’arxidiòcesi, els consells i les recomanacions de l’equip de formadors del Seminari Major Interdiocesà que l’ha acompanyat al llarg d’aquests anys de formació i l’acompanyament espiritual del P. Enric Puig. Els preveres de l’arxidiòcesi, en especial els de Vila-seca i Salou amb qui ha compartit el seu treball pastoral; els seminaristes, els feligresos de Vila-seca i els joves de l’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes també van ser mencionats pel nou diaca.

Les seves darreres paraules van anar adreçades a Mons. Jaume Pujol. «Aquest dia s’ha fet realitat gràcies a Déu i a vostè, Sr. Arquebisbe. Dono gràcies per aquest últim any en què l’he acompanyat durant els caps de setmana. En aquest temps m’ha ensenyat que la humilitat és la porta d’entrada a la gràcia divina».

Mn. Robert Otaba va cloure l’emotiu parlament entonant un cant a la Mare de Déu en la seva llengua materna i acompanyat dels seus familiars.

Galeria fotogràfica »