Aquest diumenge, tots els Fulls diocesans dels bisbats amb seu a Catalunya publiquen diverses informacions sobre el testament vital o el Document de Voluntats Anticipades davant l’entrada en vigor de la llei de l’eutanàsia.

Amb el títol «Saber viure i saber morir», l’arquebisbe Joan, en la Carta dominical d’aquesta setmana, escriu sobre la dificultat que té avui dia la nostra societat per a fer front a la vellesa i la mort. «Hi ha una tasca cultural prioritària que consisteix a saber ajudar a envellir amb plenitud, saber ser dependents, saber tenir cura de les perso­nes quan ja esdevé impossible poder guarir-les, saber lluitar amb els límits en la malaltia, saber viure en positiu la soledat, saber estar amb els altres fins l’últim sospir, saber viure fins al final i saber morir», manifesta. En relació a aquesta qüestió, l’arquebisbe Joan fa esment del darrer comunicat dels bisbes de Catalunya sobre l’aprovació de la llei de l’eutanàsia i convida a expressar per escrit el seu rebuig, com també a les accions que perllonguin el procés de mort, a través del Document de Voluntats Anticipades.

En aquest sentit, el Full clarifica algunes qüestions en relació al testament vital o el Document de Voluntats Anticipades, aporta informació d’utilitat sobre el procediment que cal seguir i adjunta dos impresos.

A més de les seccions informatives, de l’agenda i les notícies diocesanes, en la publicació d’aquest diumenge, en la proximitat de la festa de la Mare de Déu de la Mercè, es pot llegir el testimoni d’una voluntària de la pastoral penitenciària a Mas d’Enric.