Del 14 al 16 de febrer de 2020 se celebrarà el Congrés de laics a Madrid amb el tema «Poble de Déu en sortida» impulsat per la Comissió episcopal de l’Apostolat Seglar de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE). L’objectiu és impulsar la conversió pastoral i missionera del laïcat en el poble de Déu com a signe i instrument de l’anunci de l’Evangeli als homes i dones d’avui. Es preveu que hi assisteixin unes 2.000 persones.

El Congrés de laics comptarà amb una primera etapa diocesana a partir del treball en grups del document «Un laïcat en acció». Aquesta fase es donarà per finalitzada en el marc de la Trobada interdiocesana que se celebrarà a Sant Feliu de Llobregat el proper dia 9 de novembre.

Preinscripció al Congrés

Totes aquelles persones de l’arxidiòcesi de Tarragona interessades en assistir al Congrés poden escriure, abans del dia 7 d’octubre, un correu a apostolat.seglar@arqtgn.cat indicant el nom, telèfon i parròquia o comunitat de referència. Les persones preinscrites tindran preferència tan bon punt s’iniciï el procés d’inscripció.

Per què un Congrés de laics?

La CEE està desenvolupant entre els anys 2016 i 2020 un Pla pastoral que porta per títol «Església en missió al servei del poble» inspirat en la crida a la conversió missionera que el papa Francesc ha proposat a l’Església (EG 30).

El Pla pastoral preveu que en la seva finalització se celebri un Congrés on serà convocat tot el poble de Déu —bisbes, preveres, consagrats i laics—. Els bisbes de la CEE van decidir el tema que ocuparà aquest Congrés en l’Assemblea Plenària de l’abril de 2018.