En la seva Carta dominical, l’arquebisbe Joan ens parla de la visita ad limina que va realitzar durant la segona setmana del mes de gener. Explica que va ser «una visita motivada i emmarcada en la fe, sense la qual es fa difícil d’entendre, que referma la comunió amb l’Església de Roma». En destaca l’audiència amb el papa Francesc, de la qual «en vam sortir reconfortats, així com enfortits en la fe i en el nostre ministeri».

A L’Entrevista, parlem amb Beatriz Moretó, delegada d’Ajuda a l’Església Necessitada a Barcelona. Ens parla de la vulneració de la llibertat religiosa que pateixen «gairebé el 70% de la població mundial». En aquest àmbit, la Fundació Pontifícia elabora l’Informe Llibertat Religiosa al Món cada dos anys «com a mitjà principal per a donar a conèixer la realitat de la llibertat religiosa i denunciar la persecució al món».

Com a proposta d’agenda, el proper dissabte dia 12 de febrer se celebrarà la Jornada diocesana del matrimoni i la família cristiana amb el lema «Junts, caminem per la família», emmarcada en la Setmana del matrimoni i la família.  Aquesta trobada serà presidida per l’arquebisbe Joan i tindrà lloc al santuari de la Mare de Déu de Loreto.

Per altra banda, la Gna. Isabel Górriz ens parla de la XXXVI Jornada Mundial de la Vida Consagrada que aquest any se celebra amb el lema «Caminant junts». Sobre el lema, la delegada diocesana per a la vida consagrada explica que «significa ser conscients de la crida rebuda, la vocació compartida i la vida lliurada. En el fons, suposa adonar-se que a Déu només se’l troba caminant».

En aquest Full, proposem el llibre «Viatge per la Catalunya ignasiana», de Josep Alert i Puig. El llibre segueix el rastre de les petjades d’Ignasi de Loiola a Montserrat, Manresa i Barcelona.