El proppassat divendres dia 15 de febrer Càritas Diocesana de Tarragona va organitzar una Trobada formativa de voluntariat per aprofundir en la motivació i el compromís de l’acció voluntària i en la necessitat d’adaptar les actuacions de Càritas a les noves realitats i a la complexitat de la pobresa actual. La trobada, celebrada al Centre Tarraconense El Seminari, va comptar amb la participació de 85 voluntaris de l’arxidiòcesi.

La ponència marc «Fem voluntariat o som voluntaris? Quan servei i tasca no volen dir el mateix», va ser presentada per Eduard Sala, cap de l’Àrea d’acció social de Càritas Diocesana de Barcelona i membre del patronat de la Fundació Arrels. Sala va esperonar i animar als assistents a seguir la missió de Càritas des de gratuïtat i la radicalitat evangèlica.

Seguidament els assistents van participar en tres tallers simultanis, dinàmics i pràctics que els tècnics i els diferents equips de Càritas havien preparat sobre tres nous projectes que s’estan implantant: Gent Gran en xarxa amb altres entitats, Itineraris sociolaborals per trobar feina i el Servei Comunitari i voluntariat jove.

Per a tots ells Càritas necessita incorporar nous perfils de voluntaris en tot el territori (voluntariat@caritasdtarragona.cat).