Centenars d’infants de segon curs de catequesi de Comunió han participat aquest dissabte, dia 16 de març, en diferents trobades arxiprestals celebrades a Tarragona, Reus i Cunit (Baix Penedès).

Com ja és tradició, a Tarragona la trobada es va iniciar al Pla de la Seu on el Sr. Arquebisbe els va acollir i donar la benvinguda. Seguidament la Sra. Maite Muñoz, catequista a la Parròquia de Sant Pere i Sant Pau, els va oferir una catequesi a través de les escenes bíbliques que apareixen representades a la façana de la Catedral. Tot seguit, els infants es van dividir en cinc grups per iniciar un recorregut que els va portar a la capelles del Baptisteri, de Sant Fructuós, del Santíssim, de la Mare de Déu del Claustre i al Retaule major. Paral·lelament Mn. Joan Àguila, delegat diocesà de Catequesi i Catecumenat va impartir una xerrada als pares dels infants, a la capella de Lestonnac-L’ensenyança de Tarragona, en la qual va destacar la importància de continuar el procés catequètic després de la Primera Comunió, des d’una perspectiva de creixement emocional i maduració. Tot seguit, com a pregària final, cada parròquia va presentar un element propi en la celebració de l’eucaristia. (Galeria fotogràfica»)

Al Baix Penedès, la Parròquia de Sant Cristòfol de Cunit ha acollit aquest any la trobada arxiprestal d’infants de segons curs de catequesi de Comunió. Els nens i nenes participants, en grups, van aprofundir, d’una manera dinàmica i a través d’un seguit de proves, en la història de la Bíblia. La realització d’un taller i la pregària animada amb cants, a l’església parroquial, van completar la jornada.

A Reus, des de fa tres anys, també se celebra aquesta trobada. L’objectiu és que els infants coneguin la història de l’aparició de la Mare de Déu a la pastoreta Isabel Besora. La trobada va consistir en fer un petit «pelegrinatge» des del principi del passeig de Misericòrdia fins arribar al Santuari. Després de la benvinguda i l’esmorzar, van entrar al Santuari on un catequista els va explicar la història de l’aparició en forma de conte. En acabar van resar i cantar els goigs a la Mare de Déu de Misericòrdia i, després de venerar la Mare de Déu se’ls hi va marcar el símbol de la rosa a la galta com va passar amb la pastoreta. La trobada es va cloure amb una estona d’animació amb cançons de catequesi i danses.