En el comunicat d’avui, dia 22 de juny de 2020, el portaveu de l’Arquebisbat, Mn. Simó Gras i Solé, informa dels següents temes de l’arxidiòcesi:

Jornada presbiteral

Tal i com es va anunciar setmanes enrere el Consell episcopal continua treballant en la proposta del nou organigrama diocesà. Una proposta que es va donar a conèixer als preveres de l’arxidiòcesi, com a estrets col·laboradors seus, el dilluns passat, dia 15 de juny, en el transcurs de la Jornada presbiteral celebrada a la Catedral. En relació a aquesta proposta, els preveres van fent arribar les seves aportacions i suggeriments per enriquir el treball del Consell.

Ordenació presbiteral del diaca Mn. Robert Otaba

L’arquebisbe Joan Planellas ordenarà prevere el diaca Mn. Robert Otaba Mumbal el proper diumenge dia 12 de juliol, a les sis de la tarda, a la Catedral. Aquesta celebració, de manera excepcional, es podrà seguir en directe per la pàgina web de l’Arquebisbat com també pel seu canal de Youtube i la seva pàgina de Facebook.

Missa per les víctimes de la Covid-19

La missa per les víctimes de la Covid-19, a la Catedral de Tarragona, tindrà lloc el proper diumenge dia 26 de juliol, a les sis de la tarda. En aquesta celebració també s’encomanarà als quatre preveres traspassats durant el confinament, dels quals no es va poder celebrar la missa exequial.

25 anys del Concili Provincial Tarraconense

Amb motiu de la pandèmia els actes commemoratius dels 25 anys del Concili Provincial Tarraconense s’han posposat fins l’any vinent. L’acte central d’aquesta commemoració, a nivell de tot Catalunya, tindrà lloc el dissabte dia 23 de gener de 2021.

Fons d’ajuda a les Missions

I, en darrer lloc, una informació relativa a la Delegació diocesana de Missions i cooperació entre les Esglésies. Responent a la crida dels missioners i missioneres de l’arxidiòcesi, davant l’emergència sanitària i social del moment, aquesta Delegació ha fet un enviament de 19.000 euros a sis missioners i missioneres de l’arxidiòcesi. Una ajuda que es destinarà a pal·liar les necessitats més immediates dels territoris on es troben com són l’alimentació, els medicaments, la higiene i l’ensenyament.