Com cada any, coincidint amb la reunió de la Conferència Episcopal Tarraconense, ha tingut lloc a Barcelona la inauguració del curs 2019-2020 al Seminari Major Interdiocesà.

La trobada es va iniciar amb unes solemnes Vespres, presidides per Sr. Arquebisbe, Mons. Joan Planellas, a la capella, amb la presència dels bisbes, els rectors dels set Seminaris integrats en l’Interdiocesà i els seminaristes. L’arquebisbe Joan va demanar als seminaristes que iniciessin el treball i l’acompanyament formatiu de creixement amb il·lusió i esperança deixant-se guiar per l’Esperit que tot ho fecunda.

Posteriorment hi va haver temps per al sopar de germanor amb una acollida especial per al nou Arquebisbe metropolità i pels nous seminaristes que comencen el seu itinerari formatiu inicial.

Les set diòcesis de la Província eclesiàstica Tarraconense que formen el Seminari Major Interdiocesà de Catalunya agrupen vint-i-vuit seminaristes en aquest curs 2019-2020 (Tarragona en té sis; Urgell, quatre; Girona, quatre; Vic, un;  Lleida, un; Solsona, set i Tortosa, cinc).