El voluntariat de la pastoral de la salut a nivell diocesà es va congregar el dissabte dia 23 de febrer a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus per a participar en la primera Jornada diocesana d’aquest any presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol.

Amb el tema «Identitat i missió del voluntariat en la pastoral de la salut», Mn. Santiago Soro, delegat diocesà de pastoral social, va impartir la ponència central d’aquesta Jornada. Fent referència a les paraules del papa Francesc en el missatge de la Jornada Mundial del Malalt d’aquest any, que porta per lema «De franc ho heu rebut, doneu-ho també de franc» (Mt 10,8), Mn. Soro va explicar la diferència entre regal i do; regalem coses però les persones es donen. «El voluntari de la pastoral de la Salut es algú que es dona als malalts, als ancians i als més febles, i ho fa per amor; gratuïtament ha rebut l’amor de Déu, gratuïtament el dona», va dir.

El ponent va afirmar que la identitat del voluntari de la pastoral de la salut ve donada per la comunitat cristiana que, alhora, la rep del Crist. «Sou agents de pastoral, enviats per a fer de pont entre l’església diocesana, la parròquia, i els malalts. Cal fer present la comunitat parroquial a la casa del malalt i cal fer present el malalt a la parròquia. I fer-los sentir que no son uns membres inútils sinó que, com els contemplatius, són cridats a pregar i oferir la seva vida i els seus sofriments pels seus germans i pel món».

Seguidament va tenir lloc una taula rodona presidida per Mn. Lluís Simón, delegat diocesà de pastoral de la salut, en la que van participar el Dr. Miquel Sanchís, responsable de la pastoral de la salut de la Xarxa Santa Tecla; la Sra. Carmen Fernández, voluntària en l’àmbit parroquial i el Sr. Oscar Millán, voluntari a la Fraternitat Cristiana de Persones amb Discapacitat (FRATER).

El Dr. Miquel Sanchís va compartir, des de la fe, els seus dubtes, les seves alegries i l’incansable treball que han realitzat en la  pastoral de la salut de la Xarxa Santa Tecla mentre que Carmen Fernández va mostrar com des del dol també es pot estimar a Déu i al germà malalt en un ambient parroquial. Una de les claus que va donar és estimar a Déu i escoltar a qui es té al costat. Per la seva part, Oscar Millán va explicar com en la FRATER hi troba un espai per a sortir d’un mateix, un espai on sempre va primer l’altre al jo. La taula rodona es va cloure amb un temps de diàleg amb els assistents i la pregària d’acció de gràcies.