La Delegació diocesana de pastoral de la salut va celebrar aquest dissabte passat, dia 25 de maig, la darrera jornada formativa d’aquest curs a l’hospital Sant Pau i Santa Tecla de Tarragona.

L’acte va comptar amb la benvinguda per part del Dr. Xavier Oliach, director mèdic d’aquest Hospital; de Mn. Ignasi Durany, capellà de l’Hospital, i de Mn. Lluís Simón, delegat diocesà, el qual va pronunciar la conferència central de la Jornada sobre el tema «La pastoral de la salut avui: reptes i esperances». També hi va assistir Mn. Jordi Figueras, vicari episcopal de Tarragona.

Mn. Simón va apuntar que en món on cada vegada hi ha més solitud i aïllament els reptes en l’àmbit de la pastoral de la salut es troben en poder arribar realment a les persones, a acompanyar-les i estar al seu costat compartint, simplement, la bona Nova de l’Evangeli. «La pastoral de la salut és, particularment en el moment de la malaltia, una plataforma evangelitzadora de primera línia on la gent està molt necessitada d’una paraula però també d’una presència, d’una companyia».

La jornada es va complementar amb una estona de diàleg i preguntes.