Aquest diumenge dia 29 de setembre la parròquia de Sant Josep Obrer de Reus ha celebrat l’acte de cloenda del vint-i-cinquè aniversari de la dedicació del temple parroquial.

La jornada es va iniciar a l’entrada del barri, al passeig Mas Abelló, on es trobava la primera capella depenent en aquella època de l’església Prioral de Sant Pere Apòstol. En aquest indret es va inaugurar un monòlit commemoratiu on es pot llegir: «En aquest espai s’ubicà la capella del barri de Sant Josep Obrer, parròquia de Sant Pere Apòstol, des de mitjans dels anys 60 fins el 24 de setembre de 1994, data en què fou erigida l’actual demarcació parroquial i consagrat el seu temple, dedicat a Sant Josep Obrer i a la Mare de Déu del Roser». L’acte va comptar amb l’assistència del Sr. Arquebisbe, Mons. Joan Planellas; el diaca encarregat de la parròquia, Mn. Estanislau Figuerola; el prior-arxiprest de Reus, Mn. Joan Antoni Cedó; el superior de la Comunitat dels Fills de la Sagrada Família, P. Agustín Giménez i l’alcalde de la ciutat, Sr. Carles Pellicer, entre d’altres autoritats i representants de germandats, confraries, associacions i institucions de Reus.

El Sr. Arquebisbe, en el seu parlament, tot recordant la frase pronunciada pel papa sant Pau VI «L’Església malgrat les seves grandeses i misèries és experta en humanitat», va explicar que aquest missatge resumeix molt bé la tasca social realitzada al llarg d’aquests vint-i-anys i la relació amb les entitats socials i el mateix Ajuntament. En aquesta mateixa línia, l’alcalde de Reus, va agrair tota la tasca pastoral i social impulsada des dels inicis d’aquesta parròquia i va encoratjar-los a continuar «fent parròquia» que és sinònim de cohesió i ajuda als més necessitats.

«El que val la pena és que la nostra pròpia vida sigui un temple de l’Evangeli de Jesucrist»

Seguidament, a l’església parroquial va tenir lloc la solemne eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe. En l’homilia, l’arquebisbe Joan va ressaltar que el més important, a partir de les lectures i en relació al que ja havia apuntat en l’acte inicial, «és adonar-nos que no ens podem quedar merament amb l’aspecte exterior dels edificis sinó que allò que realment val la pena és que la nostra pròpia vida sigui un temple de l’Evangeli de Jesucrist. […] L’aniversari de la dedicació d’aquesta parròquia ens convida a reflexionar que els edificis externs tenen un valor pel fet que la comunitat cristiana hi celebra i explicita la seva fe». «[…] És la casa del baptisme, de l’eucaristia, de l’Esperit Sant, la llar de la fraternitat cristiana, la casa del perdó i de la reconciliació, de l’aliança conjugal, del do del ministeri ordenat i de l’últim adéu […] És el Santuari d’on brolla la gràcia dels sagraments», va dir.

Els cants van ser sostinguts pels cantors parroquials dirigits per la Sra. Sílvia Virgili i acompanyats a l’orgue pel Sr. Josep Enric Peris.

La celebració va continuar amb un reconeixement a totes aquelles persones, entitats i institucions que en el seu moment van impulsar i col·laborar en la construcció del temple parroquial i un vermut popular ofert per la Germandat de Sant Josep Obrer.

Galeria fotogràfica »