El passat dia 8 de juliol es va inaugurar la restauració del retaule de sant Josep de l’església parroquial de Sant Salvador del Vendrell en un acte presidit pel rector de la parròquia, Mn. Norbert Miracle i l’alcalde de la vila, Sr. Kenneth Martínez. També va assistir-hi la delegada diocesana per al patrimoni cultural, Sra. Roser Martín Estepa; el canonge assessor per al patrimoni artístic arxidiocesà, Dr. Antonio Martínez Subías i el vicari de la parròquia, Mn. Antonio Rodríguez.

En l’acte d’inauguració, els Srs. David Silvestre i Voravit Roonthiva, membres de l’equip de restauració que durant mesos han treballat en la recuperació del retaule, van explicar la seva feina i els diferents processos d’estudi de la conservació del retaule com la fixació de les policromies i els daurats, la neteja de les superfícies, l’eliminació de repintades  o la reintegració cromàtica, entre d’altres.

L’alcalde va remarcar la transcendència del treball i el fet que aquesta restauració afegeix un valor important per al patrimoni cultural del Vendrell. Per la seva part, Mn. Norbert Miracle, a més d’agrair les aportacions econòmiques de tots els qui han fet possible la restauració, va felicitar-se per l’escaiença d’aquest fet al bell mig de l’Any de Sant Josep declarat pel papa Francesc, i va subratllar com Jujol havia posat en molts llocs del retaule la frase bíblica «Ite ad Joseph», Aneu a Josep, així com també algunes lletanies de sant Josep: model dels treballadors i salut dels malalts.

El retaule de sant Josep és obra de l’artista Josep Maria Jujol a qui es va encarregar la realització del conjunt de l’altar major i dels dos altars laterals, a més d’altres intervencions a l’interior de l’església, a partir de l’any 1939.