La Unitat Mòbil d’Intervenció en Crisi i en Dol (UMI) visitarà les ciutats de Tarragona i Reus del 14 al 17 de juliol. Ho farà de la mà de Valentí Rodil, psicòleg expert en dol i director del projecte amb el suport dels equips de Voluntaris dels Centros de Escucha  Sant Camil de Tarragona i del Centre d’acompanyament en el dol de la parròquia de Sant Joan Baptista de Reus.

La Unitat Mòbil d’Intervenció en Crisi i en Dol és un servei del Centro de Escucha San Camilo de Tres Cantos (Madrid), un servei gratuït i extern del Centre que s’apropa allà on es produeix una situació de crisi per oferir el servei de l’escolta activa, el counselling i l’atenció especialitzada. Els Centros de Escucha  van ser creats per José Carlos Bermejo, director general dels Religiosos Camils ​​d’Espanya l’any 1997 seguint la màxima de sant Camil de «més cor a les mans».

La UMI ha visitat l’arxidiòcesi en diferents ocasions convidada per Càritas diocesana, pels Centros de Escucha a Tarragona i, més recentment, pel Centre d’escolta i acompanyament en el dol de la parròquia de Sant Joan Baptista de Reus.

Atenció individualitzada: dies 15 i 16 de juliol

Per a fer ús d’aquest servei es pot concertar una entrevista durant els dies 15 i 16 de juliol a través del telèfon 609 609 030 (a Reus) i al telèfon 677 50 49 53 (a Tarragona).

Els serveis que es presten són totalment anònims i gratuïts. La UMI és un projecte finançat per la Fundació La Caixa, pels Religiosos Camils ​​i en els seus desplaçaments pels mateixos Centros de Escucha  locals.