La Delegació diocesana per a la vida consagrada va convocar el passat dissabte, dia 16 d’octubre, una trobada amb tots els religiosos i religioses de l’arxidiòcesi al Centre Tarraconense El Seminari presidida per l’arquebisbe Joan Planellas.

Després del res de l’Hora Sexta, l’arquebisbe Joan va impartir una conferència sobre la seva nova Exhortació pastoral sobre la comunió i la sinodalitat en la vida diocesana. «La comunió o unitat entre els batejats no és una “invenció” humana», va dir, «sinó un regal preciós que Déu ens fa de participar de l’íntima comunió entre el Pare i el Fill en l’Esperit Sant». A partir d’aquest punt, l’arquebisbe va subratllar que en Déu «no hi té lloc cap forma d’individualisme, perquè la categoria relació li és essencial» i que, en conseqüència, «la vida consagrada hauria de ser testimoni de fraternitat i de comunió, tot vivint el baptisme en radicalitat».

El  Sr. Arquebisbe, en la seva intervenció, va afegir que «tots tenim la mateixa dignitat com a batejats, però per l’altra, cada un de nosaltres som diferents i únics i, a més, cada un de nosaltres en la vida de l’Església seguim una peculiar i personal vocació de servei». Així doncs, «hem de posar els nostres carismes i dons al servei de l’Església perquè no en som col·laboradors de l’Església sinó que en formem part».

Finalment, abans del treball en grups, l’arquebisbe va convidar als consagrats i consagrades a fer un procés de conversió a nivell personal i comunitari en aquest camí sinodal que el papa Francesc ens ha ofert» i «vetllar i pregar per la nostra Església de Tarragona».