Aquest any l’església parroquial de Sant Pau de Tarragona ha acollit la pregària en l’inici de l’octavari per la unitat dels cristians que s’escau cada any del 18 al 25 de gener.

El divendres dia 18 de gener diversos representants de les confessions cristianes presents a l’arxidiòcesi van assistir a aquesta pregària, convocada pel Secretariat diocesà de relacions interconfessionals, com són el reverend Narcís de Batlle, pastor de l’església evangèlica del Salvador a Reus; el Sr. David Baltaretu, representant de l’Església ortodoxa romanesa; el reverend Rafael Arencón, de l’Església Espanyola Reformada Episcopal —comunió anglicana—, i Mn. Jordi Figueras, prevere diocesà i vicari episcopal, el qual va assistir en representació del Sr. Arquebisbe.

La pregària també va comptar amb la participació del rector de la Parròquia acollidora, Mn. Joan Cañas.La pregària es va iniciar amb la salutació per part de Mn. Rafael Serra, director del Secretariat diocesà de relacions interconfessionals, el qual va expressar que «aquests dies totes les Esglésies cristianes senten dolor per la seva desunió, i per aquest motiu ha de ressonar més que mai la pregària de Jesús el darrer dia de la seva vida: Que tots siguin u».

«Tots confessem Jesucrist com a Senyor i Salvador»

La lectura del passatge bíblic del capítol 2 de l’apòstol Pau als Filipencs, sobre els sentiments de Jesús, va inspirar la predicació dels diversos representants allí congregats. El reverend Narcís de Batlle, a partir d’aquest text bíblic, va destacar l’amor i la humilitat com a elements valuosos en el diàleg ecumènic. «La clau del veritable ecumenisme és no considerar-se superior a l’altre, no fer res per rivalitat ni amb arrogància, unes idees que ja es van tenir presents l’any 1948 en la creació del Consell Mundial de les Esglésies», va dir. L’únic prioritari i important és que «tots confessem Jesucrist com a Senyor i Salvador», va afegir.

Per la seva part, el teòleg David Baltaretu, va lamentar que la religió més perseguida arreu del món sigui el cristianisme, i que tingui lloc en països on precisament han vist néixer grans teòlegs i sants pares de l’Església com ara sant Atanasi d’Alexandria, sant Joan Crisòstom o els grans pares capadocis. «L’ecumenisme ha de tenir més importància en la nostra vida, també en la nostra pregària, tot deixant enrere els nostres orgulls i pors», va expressar.

També el reverend Rafael Arencón va subratllar la importància de deixar de banda les pors i caminar amb esperança a més d’agrair aquestes cites anuals que ens recorden que cal continuar pregant per la unió de les esglésies cristianes.

«Anem avançant en la unitat volguda per Crist gràcies a la pregària de tants en aquest octavari i anem creixent en els mateixos sentiments i el mateix amor», va destacar Mn. Jordi Figueras. «Aquests sentiments es palpen en l’alegria de compartir els grans dons de la fe, de l’esperança i de la caritat; de compartir el gran tresor de la Paraula de Déu i la pregària, i el sentiment de ser testimonis per al nostre món sovint marcat per tanta violència, incomprensió i manca de diàleg».

La pregària es va cloure amb el gest de pau entre tots els presents i el rés del Parenostre.